OPROEP: VoorZorg Fysio zoekt mensen van 60+ met pijn door slijtage van de heup.

Slijtage van de heup is een veelvoorkomende aandoening bij de ouder wordende mens. Deze slijtage, ook wel arthrose genaamd, gaat doorgaans gepaard met pijn in de lies, het bovenbeen en de onderrug. Pijn is voelbaar bij bewegen en vooral ook pijn bij het in beweging komen na een tijd rust. Ook wordt de heup minder beweeglijk.

De pijn kan als zeer hinderlijk ervaren worden en het kan een reden zijn dat mensen minder actief worden doordat zo de heup ontlast wordt.

In het kader van mijn afstuderen tot Geriatrie fysiotherapeut doe ik onderzoek naar wat het effect is van behandeling  met Dry Needling op pijn die gerelateerd is aan slijtage van de heup.

Dus hebt u slijtage van de heup, herkent u wat hierboven beschreven staat en zou u willen deelnemen aan dit onderzoek? Of wilt u meer informatie hierover?  Neem dan contact op met VoorZorg Fysio.

Er wordt weer veel veranderd in 2014. Check daarom uw polis goed voordat u blindelings uw verzekering verlengd voor 2014. Bedenk goed wat mogelijk uw behoefte aan fysiotherapie gaat zijn het komende jaar.

Klik hier voor een overzicht van aanvullende verzekeringen die 36 of meer zittingen fysiotherapie vergoeden.

Sinds november behandel ik met veel plezier het personeel van de GGD West-Brabant op de locatie Doornboslaan te Breda. GGD’ers kunnen met hun klachten “even” naar de fysiotherapeut. Zo zijn zij er minder tijd voor kwijt en is het makkelijk planbaar. Kortom, laagdrempelig! Het blijkt dat de werknemer eerder met een klacht komt, waardoor deze ook doorgaans sneller verholpen is. Minder klachten resulteren in betere arbeidsprestaties en leveren indirect een lager ziekteverzuim op voor de GGD. Vitale medewerkers!